WYPEŁNIANIE WARG SROMOWYCH

Wypełnianie warg sromowych to zabieg pozwalający przywrócić pożądany kształt i objętość warg sromowych większych. Zabieg wykonywany jest u kobiet po menopauzie, które doświadczają atrofii warg sromowych, a także u tych pań, które nie są zadowolone z wyglądu warg sromowych. Zabieg pozwala na wyrównanie asymetrii i przywrócenie dawnej objętości.
Ujędrnianie warg sromowych to zabieg pozwalający na zwiększenie objętości warg sromowych i pożądane wymodelowanie tych okolic. Zapewnia to nie tylko nienaganny efekt estetyczny, ale także pozwala przywrócić optymalna ochronę dla głębiej położonych narządów rodnych. W tym celu może być wykorzystana fibryna bogatopłytkowa, pozyskiwana z krwi pobranej od pacjentki. Kolejna opcja to lipofilling, czyli wypełnianie warg sromowych większych tkanką tłuszczową. Ten materiał biologiczny także pobierany jest od pacjentki. I wreszcie – najczęściej wybierana metoda – do zabiegu wykorzystany może być preparat zawierający kwas hialuronowy o odpowiednim stopniu usieciowania.

METODY WYPEŁNIANIA
WARG SROMOWYCH WIĘKSZYCH

WYPEŁNIANIE KWASEM HIALURONOWYM

Wypełnianie warg sromowych większych kwasem hialuronowym polega na wprowadzeniu preparatu zawierającego usieciowany kwas hialuronowy. Preparat wprowadzany jest przy pomocy cieniutkiej kaniuli, a zabieg poprzedzony jest znieczuleniem miejscowym. Preparat z kwasem hialuronowym wykazuje optymalną, plastyczną konsystencję, dzięki czemu wiernie naśladuje tkankę i zapewnia uzyskanie bardzo naturalnego efektu. Ponieważ kwas hialuronowy ma zdolność do wiązania dużych objętości wody, wprowadzenie tego preparatu pod skórę zapewnia długotrwały efekt nawilżenia skóry i jej uelastycznienia. W celu rewitalizacji warg sromowych stosowany jest usieciowany kwas hialuronowy, co oznacza, że degradacja kwasu hialuronowego w organizmie jest stopniowa. Pod wpływem działania enzymów powoli zmniejsza się zawartość preparatu – a to prowadzi do postępującego zaniku efektów zabiegu zwykle w ciągu 12-24 miesięcy. Jest to kwestia indywidualna, zależna od tempa degradacji kwasu hialuronowego w organizmie. Natychmiast po wykonaniu zabiegu pojawia się efekt uzupełnienia objętości warg sromowych i nadania im pożądanego kształtu. Dodatkowo skóra staje się bardziej nawilżona i uelastyczniona. Ponieważ kwas hialuronowy jest związkiem naturalnie występującym w organizmie, zminimalizowane jest ryzyko wystąpienia alergii czy nietolerancji.

WYPEŁNIANIE FIBRYNĄ BOGATOPŁYTKOWĄ

Fibryna bogatopłytkowa to materiał pozyskany z krwi własnej Pacjenta. Wyróżnia się wysoką zawartością płytek krwi, które uwalniają liczne czynniki wzrostu. Płytki krwi utrzymywane są w trójwymiarowej „siateczce” zbudowane z włókien fibryny, dzięki czemu stopniowo i długotrwale uwalniają czynniki wzrostu, co determinuje wysoką skuteczność zabiegu i długotrwały efekt.
Odmładzanie pochwy przy pomocy fibryny bogatopłytkowej rozpoczyna się od pobrania próbki krwi – zazwyczaj jest to 50-60 ml. Krew jest następnie odwirowywana w celu otrzymania fibryny. Kolejnym etapem zabiegu jest ostrzykiwanie warg sromowych cienką igłą – w ten sposób fibryna bogatopłytkowa wprowadzana jest na pożądaną głębokość w skórze właściwej. Zabieg trwa kilkanaście minut i poprzedzony jest znieczuleniem przy pomocy kremu. Efektem zabiegu jest lekkie zwiększenie objętości warg sromowych, co pozwala na odzyskanie wyglądu okolic intymnych. Dzięki temu możliwe jest zredukowanie podatności na infekcje intymne. Poza widocznym zwiększeniem objętości warg sromowych, efektem zabiegu jest rewitalizacja okolic intymnych, Skóra jest mocniejsza, bardziej elastyczna, ujędrniona i odmłodzona. Okolice zewnętrznych narządów płciowych są mniej podatne na podrażnienia, zredukowany zostaje dyskomfort podczas stosunków seksualnych, skóra jest lepiej unaczyniona i ukrwiona, a jej potencjał regeneracyjny jest znacznie zwiększony.

WYPEŁNIANIE AUTOLOGICZNYM PRZESZCZEPEM TŁUSZCZU

Powiększanie warg sromowych tłuszczem, czyli zabieg lipotransferu polega na pobraniu tkanki tłuszczowej od Pacjenta, a po odpowiednim jej opracowaniu – wprowadzeniu w miejsce docelowe. Zabieg wyróżnia się wysokim stopniem bezpieczeństwa i brakiem ryzyka wystąpienia alergii – zastosowanym wypełniaczem jest własny tłuszcz, czyli w pełni biokompatybilny materiał. Pobranie tkanki tłuszczowej odbywa się z udziałem zaawansowanych i jak najmniej inwazyjnych technologii. Umożliwia to skrócenie czasu zabiegu, a także pozyskanie wystarczających ilości aktywnej biologicznie tkanki tłuszczowej. Zazwyczaj tkanka tłuszczowa pobierana jest z takich okolic ciała jak brzuch, biodra lub uda. Pobrany materiał poddawany jest zabiegowi odseparowania komórek tłuszczowych i tak przygotowany materiał może być wykorzystany do lipofillingu. Przeszczep tłuszczu wykonywany jest przy pomocy iniekcji w obrębie warg sromowych większych.
Powiększanie warg sromowych tłuszczem pozwala na zwiększenie objętości, zwłaszcza w przypadku występowania atrofii warg sromowych, a także na zredukowanie asymetrii. Ponieważ przeszczepiany materiał zawiera komórki macierzyste, istotnym efektem wykonania zabiegu jest odmłodzenie i zrewitalizowanie okolicy zabiegowej. Skóra jest gęstsza i bardziej jędrna, mniej podatna na podrażnienia, zwiększa się jej potencjał regeneracyjny. Efekty zabiegu utrzymują się około pięciu lat.

Podczas konsultacji omawiany jest oczekiwany efekt i dobierana jest najlepsza dla danego Pacjenta metoda. Przed zabiegiem nakładana jest maść znieczulająca, która znacznie redukuje odczucia bólowe – iniekcje odczuwa się podobnie do ukłuć komara. Podczas zabiegu następuje podanie wybranego preparatu do tkanek warg sromowych większych.

Efektem wypełniania warg sromowych większych jest przywrócenie ich objętości, pożądanego kształtu i symetrii. Pozwala to na uzyskanie doskonałego efektu estetycznego. Efekt jest zauważalny zwłaszcza u tych kobiet, które doświadczyły atrofii warg sromowych. Poza natychmiastowym przywróceniem objętości, efektem zabiegu jest rewitalizacja okolic intymnych, pobudzenie syntezy włókien kolagenowych, aktywowanie procesów regeneracyjnych, ujędrnienie skóry i uelastycznienie tkanek. Taki rezultat nie jest zauważalny od razu, a pojawia się po około 4 tygodniach od zabiegu. Dzięki powiększeniu objętości warg sromowych zapewniona jest lepsza ochrona dróg rodnych przed infekcjami. Ponadto korzyścią z zabiegu jest lepsze nawilżenie okolic intymnych, zredukowany może być ból podczas stosunku czy podrażnienie okolic intymnych.

Tydzień przed zabiegiem nie zażywaj popularnych leków przeciwbólowych, gdyż rozrzedzają one krew i może to powodować większą ilość siniaczków po wkłuciach. Podobne działanie mają czosnek i cebula.

Jeżeli przyjmujesz leki z grupy NLPZ, skonsultuj się ze swoim lekarzem prowadzącym i zapytaj o możliwość odstawienia ich na dwa tygodnie przed zabiegiem. Jeżeli lekarz odmówi odstawienia leków, nie rób tego na własną rękę! Zabieg nadal można wykonać, jednak musisz się liczyć z  większą ilością siniaczków.

Zabieg wypełniania tłuszczem wymaga wcześniejszych badań krwi.

Po zabiegu wypełniania warg sromowych rekonwalescencja jest szybka, mogą wystąpić ślady po wkłuciach, zaczerwienienie, opuchlizna i siniaki.

Po przeszczepie tłuszczu rekonwalescencja jest dłuższa, wyraźniejsze są też odczucia bólowe. Lekarz wypisuje więc receptę na leki przeciwbólowe. Pełna rekonwalescencja trwa około miesiąca.

Przeciwwskazania nie są liczne, jednak należy ich przestrzegać. Poniżej znajdziesz najważniejsze z nich.

Wirusowe zapalenie wątroby często wpływa na reakcje autoimmunologiczne. Zależne jest to głównie od etapu choroby, jak i aktywności choroby. O możliwości wykonania zabiegu z zakresu medycyny estetycznej może zadecydować tylko Twój lekarz prowadzący. Zwróć się do niego o pisemną zgodę na wykonanie zabiegu. Tylko wtedy możemy podjąć się jego wykonania.

Ciąża i karmienie piersią. Nie wykonujemy zabiegów dla pań w ciąży i matek karmiących, nawet za zgodą lekarza. Jeśli chodzi o dzieci, ostrożności nigdy za wiele!

O PRINCESSE