PLASTYKA PRZEDSIONKA POCHWY

Plastyka przedsionka pochwy to zabieg polegający na przywróceniu estetycznego wyglądu przedsionka pochwy i zwężeniu wejścia do pochwy. Głównym wskazaniem do wykonania zabiegu perineoplastyki jest rozciągnięcie przedsionka pochwy podczas porodu oraz nacięcie lub pęknięcie krocza. Zabieg przeprowadzany jest w znieczuleniu miejscowym i trwa kilkadziesiąt minut.
Podczas zabiegu wycinany jest nadmiar skóry krocza, po czym lekarz zbliża brzegi rany i zszywa ją. Dzięki temu mięśnie budujące ściany pochwy zbliżają się do siebie, zwężając jej światło. Usuwane są pozostałe po nacięciu krocza blizny, a także wszelkie asymetrie. Stosowane są szwy wchłanialne, więc nie ma konieczności ich usuwania. Po zakończeniu zabiegu Pacjentka przez kilka godzin powinna pozostawać pod obserwacją lekarza, po czym może powrócić do domu.

CZY ZABIEG JEST DLA MNIE?

Podstawowym wskazaniem do wykonania zabiegu perineoplastyki jest poród drogami natury, po którym może dojść do poluzowania struktury krocza. Podczas porodu dochodzi do znacznego rozciągania mięśniówki kanału rodnego i niekiedy takie nadmierne rozciąganie krocza pozostaje jako niechciana pamiątka po porodzie. Wskazaniem do plastyki przedsionka pochwy jest także nacięcie lub pęknięcie krocza podczas porodu. Taki uraz, kiedy nie jest idealnie zszyty, może nieprawidłowo się goić. Konsekwencją może być powstanie blizny, uczucia ciągnięcia zrośniętej tkanki. Ponadto nieprawidłowo wygojone krocze może wyglądać nieestetycznie, z zauważalnym poluzowaniem przedsionka pochwy i asymetrią. Obecność blizny może powodować ból podczas stosunku.
Zabieg plastyki przedsionka pochwy dedykowany jest kobietom, które chcą poprawić wygląd krocza. Ale wskazaniem do perineoplastyki są nie tylko względy estetyczne. Poluzowaniu przedsionka pochwy może towarzyszyć większa skłonność do infekcji intymnych, a także przesuszenia pochwy. Kobiety często doświadczające stanów zapalnych pochwy mogą zdecydować się na zabieg plastyki przedsionka pochwy ze względów zdrowotnych. I wreszcie – zabieg mogą wykonać te kobiety, u których poszerzenie przedsionka pochwy wpływa w negatywny sposób na jakość życia seksualnego. Bywa tak, że zarówno kobieta, jak i jej partner czerpią mniejszą przyjemność seksu w sytuacji, gdy wejście pochwy jest nadmiernie poluźnione.

GALERIA PRZED I PO

ZDJĘCIA PRZEDSTAWIAJĄ ZBLIŻENIA NARZĄDÓW PŁCIOWYCH O CHARAKTERZE MEDYCZNYM. POTWIERDŹ, ŻE MASZ UKOŃCZONE 18 LAT.

Podczas konsultacji omawiany jest oczekiwany efekt i dobierana jest najlepsza dla danego Pacjenta metoda. Przed zabiegiem stosowane jest znieczulenie miejscowe lub znieczulenie dożylne pod kontrolą anestezjologa. Do wykonania cięć używany jest noż laserowy, który sprzyja szybkiemu gojeniu się ran. Następnie zakładane są szwy.

Efektem plastyki przedsionka pochwy jest zwężenie wejścia do pochwy. Zapewnia to dodkonały efekt estetyczny. Ma także istotne walory zdrowotne – zmniejszone zostaje ryzyko infekcji dróg rodnych. Kolejnym pożądanym efektem zabiegu jest zlikwidowanie blizn po nacięciu lub pęknięciu krocza, co zwiększa komfort podczas współżycia, pozwala zlikwidować uczucie ciągnięcia w miejscu blizny, a także ból podczas stosunku. Korzyścią z wykonania zabiegu plastyki przedsionka pochwy jest także poprawa jakości współżycia seksualnego.
Ostateczny efekt tego zabiegu chirurgii ginekologicznej ocenić można po wygojeniu okolic krocza, czyli po około trzech miesiącach. Po zabiegu okolica przedsionka pochwy może być obrzęknięta i zaczerwieniona. Efekt zabiegu jest trwały, o ile nie dojdzie do kolejnego porodu siłami natury.

Ponieważ plastyka przedsionka pochwy jest zabiegiem chirurgicznym, przed poddaniem się zabiegowi konieczne jest wykonanie zestawu badań diagnostycznych. Przede wszystkim należy wykonać morfologię krwi, która pozwala wykazać ewentualne nieprawidłowości w zakresie płytek krwi oraz układu czerwonokrwinkowego i białokrwinkowego. Kolejne istotne badanie to oznaczanie poziomu glukozy na czczo, a także poziomu elektrolitów – sodu i potasu. Wskazane jest wykonanie oznaczenia parametrów krzepnięcia APTT, PT oraz fibrynogenu. Konieczna jest także diagnostyka w kierunku infekcji wirusowych – oznaczane są antygeny anty-HBS, HIV oraz HCV. Ponadto można oznaczyć poziom kreatyniny we krwi oraz grupę krwi. Badania biochemiczne powinny być wykonane nie później niż 2 tygodnie przed zabiegiem, a badania serologiczne – nie później niż trzy miesiące przed planowaną perineoplastyką. Przed plastyką przedsionka pochwy konieczne jest ponadto wykonanie wymazu z pochwy wraz z posiewem, należy także posiadać aktualny wynik cytologii (wykonaną mniej niż rok przez datą zabiegu).

Perineoplastyka nie wymaga hospitalizacji po zabiegu, Pacjentka może wrócić do domu już po kilku godzinach od zabiegu. Rekonwalescencja po zabiegu perineoplastyki trwa około 4-8 tygodni. Bezpośrednio po operacji okolica zabiegowa jest obrzęknięta i zaczerwieniona, mogą pojawić się dolegliwości bólowe. Zanikają one samoistnie po kilku dniach. W okresie gojenia się rany konieczne jest utrzymywanie odpowiedniej higieny okolic krocza. Oznacza to konieczność podmywania rany wodą z mydłem; czynność tą należy wykonywać rano i wieczorem, a także po każdym skorzystaniu z toalety. Wskazane jest ponadto tzw. wietrzenie krocza, czyli jak najczęstsze przebywanie bez bielizny. Gdy jest taka konieczność należy nosić luźną, przewiewną bieliznę oraz odzież. W ciągu pierwszych czterech-sześciu tygodni od zabiegu należy unikać korzystania z basenu czy sauny oraz intensywnego wysiłku fizycznego. Do współżycia płciowego można powrócić najwcześniej po 6-8 tygodniach od operacji.

Przeciwwskazania do plastyki przedsionka pochwy nie są liczne, jednak należy ich przestrzegać. Poniżej znajdziesz najważniejsze z nich.

Wirusowe zapalenie wątroby często wpływa na reakcje autoimmunologiczne. Zależne jest to głównie od etapu choroby, jak i aktywności choroby. O możliwości wykonania zabiegu z zakresu medycyny estetycznej może zadecydować tylko Twój lekarz prowadzący. Zwróć się do niego o pisemną zgodę na wykonanie zabiegu. Tylko wtedy możemy podjąć się jego wykonania.

Ciąża i karmienie piersią. Nie wykonujemy zabiegów dla pań w ciąży i matek karmiących, nawet za zgodą lekarza. Jeśli chodzi o dzieci, ostrożności nigdy za wiele!